מדריך לחופי ישראל בג'רג'ור למתחילים

בקשה, הנה מדריך דיג חדש ומעודכן, שמתמקד בהדרכה לדייגים מתחילים עם דגש על שמירת החופים, ניקיון, ושחרור דגים קטנים:

 

 

מדריך דיג ג'רג'ור למתחילים בחופי ישראל

 

הקדמה

ברוכים הבאים למדריך הדיג שלנו. המדריך הזה נועד לעזור לדייגים מתחילים לגלות את עולם הדיג המרתק ולתרום לשמירה על חופי ישראל. אנו מאמינים שכל דייג אחראי צריך להיות מחויב לשמירה על ניקיון החופים ולשחרור דגים קטנים, כדי לשמור על קיימות המינים והסביבה לדורות הבאים.

 

ראש הנקרה

שמורת טבע  – אסור לדוג

 

חוף בין בצת לאנדרטה באכזיב

שמורת טבע – אסור לדוג

 

חוף "בננה ביץ’" באכזיב

בחוף זה, החלק הצפוני מציע הזדמנויות טובות לתפיסת לברקים בחודשי החורף. בריפים העמוקים, תוכלו לתפוס אנטיאסים וטרכונים. שימו לב להשאיר את החוף נקי ולא להפריע לחיי הים.

 

המדריך מציע גישה ידידותית ואחראית לדיג, תוך דגש על אתיקה 

 

סביבתית ושמירה על החופים והים.




 

מרינה בנהריה

המרינה בנהריה היא מקום מצוין לדייגים מתחילים. באזור זה תוכלו לתפוס ברקודות ולברקים כל השנה. תקופה מומלצת לדיג היא בין ינואר למאי. כאן גם חשוב מאוד לשמור על ניקיון המרינה ולהימנע מלהשאיר פסולת.

 

חוף שבי ציון

החוף בשבי ציון מציע אתגר ייחודי לדייגים מתחילים. החוף מסוכן לדיג בתנאי גלים גבוהים, אך בתקופת הקיץ, ניתן לתפוס בו אנטיאסים וטרכונים.  יש גם שובר שיחסית נוח לדוג ממנו .

זכרו להשאיר את החוף כפי שמצאתם אותו, נקי ומסודר.

 

עכו – חוף צפוני

החוף הצפוני של עכו מתאים לדייגים המחפשים מגוון רחב של דגים. עונת הדיג המומלצת היא מאוגוסט עד אוקטובר.שימו לב בעכו יש גם מרינה ויש אפשרות לדוג שם .

 יש לשים לב לתנאי הים ולזכור שהשמירה על נקיון החוף היא חשובה לשמירת הסביבה הימית.

 

חוף חצרות יסף

חוף זה מושך דייגים בזכות הקרקעית הסלעית והדגים המגוונים שניתן לתפוס בו. העונה הטובה ביותר לדיג כאן היא בין אוגוסט לאוקטובר. חשוב לזכור שהדיג בחוף זה דורש זהירות במיוחד ולא להשאיר פסולת מאחור.

 

אחריות סביבתית

בסופו של דבר, כל דייג חייב להיות אחראי לסביבה בה הוא דג. שמירה על נקיון החופים, שחרור דגים קטנים, והתאמת טכניקות הדיג להגנה על הסביבה הימית, הם חלק בלתי נפרד מהיותך דייג אחראי.

מקווה שהמדריך יסייע לך בתחילת המסע שלך בעולם הדיג ויעזור לך להיות דייג מודע ואחראי. שמירה על הסביבה והים היא משימה של כולנו, והדיג האחראי הוא דרך חשובה לתרום לכך.

 

 

נהריה – רצועת החוף המערבית

רצועת החוף המערבית של נהריה מציעה תנאים טובים לדייג ג'רג'ור, במיוחד למתחילים. המים רדודים יחסית ומתאימים ללמידת טכניקות דיג שונות. התקופה הטובה ביותר לדיג כאן היא בין ינואר למאי. זכרו לשמור על ניקיון החוף ולהחזיר לים דגים צעירים.

קריות

מזח הבתולה בקרית ים המזח מואר כל שעות הלילה ….

 

חיפה – חוף בת גלים

חוף בת גלים בחיפה הוא מקום אידיאלי לדייגים מתחילים. החוף מציע מגוון רחב של סביבות דיג, החל ממים רדודים ועד לריפים עמוקים. העונה המומלצת לדיג כאן היא בין נובמבר למרץ. חשוב לשמור על החוף נקי ולכבד את החי הימי.

עתלית

חניה בחינם בנווה ים 

ריף מדהים עם בורות ונוח לעמידה 

אסור להתקרב לבסיס 

 

חוף דור והגבעה הקטנה דרומית לו

במרחק של כ-500 מטרים דרומית לחוף דור, ממוקמת גבעה קטנה שמסתתרת בה הפתעות רבות לדייג. זהו מקום מושלם למי שמחפש לתפוס לברקים. יש לנסות לדוג שם לפחות חצי שעה, ואם יש להקה של לברקים באזור, הם יישארו שם. העונה המומלצת לדיג באזור זה היא מינואר עד אפריל.

 

חוף טנטורה לג'סר א-זרקא

חוף זה מתאפיין בקרקעית חולית ומתאים לדיג לברקים בעיקר בקיץ, כאשר המים מכילים דגיגי פיתיון רבים. גישה לחוף זה אפשרית רק ברכב שטח.

 

חוף ג'סר א-זרקא

החוף מחולק לשני קטעים: הצפוני והדרומי. הקטע הצפוני, המכונה "גודראן", הוא מקום מעולה לדייג אנטיאסים וטרולוסים בין אוגוסט לנובמבר ולוקוסים וברקודות בין ינואר למארס. הקטע הדרומי, בעל המים הרדודים, מציע אחד האזורים העשירים ביותר בלברקים וברקודות, בעיקר בין ינואר למאי.

 

חוף ג'סר א-זרקא לקיסריה

אזור זה מומלץ לדייג לברקים וברקודות, בעיקר בין ינואר למאי. החוף מכיל קרקעית חולית וסלעית וגם ריפים עמוקים. במרחק של 150 מטר מקו החוף יש ריפים שניתן להגיע אליהם בים נמוך, מהווים אזור מבטיח במיוחד לברקודות ולוקוסים מפלצתיים.

 

חוף אמת המים העתיקה ("הקשתות") לנמל העתיק של קיסריה

זהו אחד החופים המומלצים לדייג לברקים, מוסרים וברקודות, בעיקר בין נובמבר למאי. הקצה הדרומי של החוף מתאים במיוחד לדייג בתנאי ים גבה-גלי עד סוער.

כל אחד מאזורים אלו מציע אתגרים והזדמנויות ייחודיות לדייגים מתחילים ומנוסים כאחד. חשוב לזכור כי המפתח להצלחה בדיג הוא לא רק בידיעת הטכניקה, אלא גם בהבנת הסביבה והשמירה עליה.

 

 

חדרה – חוף קיסריה

חוף קיסריה ידוע ביופיו ובפוטנציאל הדיג שלו. מומלץ לדוג כאן בעונת הסתיו והחורף, כאשר המים יציבים והדגים רבים. ניתן למצוא כאן מגוון רחב של דגים, כולל לברקים וברקודות. שימו לב לשמור על החוף והסביבה, ולהחזיר לים דגים קטנים שנתפסים.

חוף סידני עלי בהרצליה 

מציע נוחות רבה בגישה אליו. הירידה אל החוף מתבצעת בקלות, מתחילה ליד המדרגות הגדולות שסמוכות למסעדה, וממשיכה לכיוון סוכת המצילים. ישנה גם ירידה נוספת בחניון, אך היא סגורה. מימין לסוכה, נמצא חוף חולי שבו ניתן לתפוס לברקים בקלות. עם הליכה ימינה, אפשר לעבור מחסום דרך הים ולהגיע לאזור חולי עמוק יותר עם תעלות. שם מצויים לברקים רבים. ההמשך של הליכה ימינה, מעבר לבית שעל החוף, מביא אותך לאזור הסלעים. באזור זה, אני אישית תפסתי מגוון דגים: לוקוסים, גומברים, אריאנים ואפילו טונה. זהו חוף מומלץ במיוחד למתחילים בשל השילוב של חול, סלעים ועומק. רבים דוגים כאן אנטיאסים בשיטת הדיג הכבדה. החסרון הוא העובדה שזה חלק מהאתגר של הדיג. אני מגלה כאן סוד שלי: בים נמוך, אפשר להיכנס לריף שנמצא כ-30 מטר מהחוף, שם יש בריכה עמוקה שבה הדגים מתקבצים סביבך. 

תל אביב

2 מקומות יחידים שהעיריה מרשה לדוג שם זה שובר תל ברוך ושובר הילטון.

ב2 השוברים יש לחץ גדול של דייגים בשישי ושבת אבל הם עובדים בעיקר בחורף.

פלמידות,טרכונים,לוקוסים

 

נמל יפו – המזח המערבי

בנמל יפו, המזח המערבי, הוא אחד המקומות המובילים לדיג ג'רג'ור. המזח ידוע בתוצאות הדיג המרשימות שלו כל השנה. בין אוגוסט לאוקטובר, דייגים יכולים לתפוס גומברים, אנטיאסים וטרכונים. מדצמבר עד אפריל, המזח הוא מקום אידיאלי לתפיסת לברקים, ברקודות ולוקוסים, ובפרט ללוקוסים גדולים, שנתפסו כאן במשקלים של עד 8 ק"ג.

 

חוף יפו לבת-ים

החוף הנמתח מ"המזבלה" ביפו ועד בת-ים הוא מושלם לדיג בקיץ, בעיקר לתפיסת טרכונים בריפים העמוקים. החוף נחשב לאטרקטיבי לדייג לברקים, לוקוסים וברקודות, במיוחד בין ינואר לאפריל. זהו חוף מאוד גדול, המאפשר דיג במים רדודים וגם בריפים עמוקים. מי שמעוניין לגלות את הריף, ימצא את עצמו מתמודד עם תנאים משתנים, כולל גלים בגובה של עד 80 ס"מ. באביב, קשה יותר לז'רזר בחוף זה בשל עשבים ואצות במים.

 

פלמחים-ראשון לציון 

הכניסה לשם לא הכי נוחה (מקבלים כנסות על חניה לא מסודרת) אבל החוף מאוד מגוון עם חוף חולי וריפים 

לוקוסים,אריאן ,לברקים,פלמידות

 

אשדוד – חוף הלבנונים

חוף הלבנונים באשדוד מספק חוויית דיג נהדרת עם נוף מרהיב. הדגים כאן מגוונים והחוף מציע אזורים רדודים וגם עמוקים. התקופה הטובה ביותר לדיג היא בין ספטמבר למאי. הימנעו מלהשאיר פסולת ותמיד שחררו דגים קטנים לסביבה הימית.

 

טיפים כלליים לדייגים מתחילים

  • למידת התנהגות הדגים: כדי להיות דייג יעיל, חשוב להבין את התנהגות הדגים ואת התנאים הטובים ביותר לדיג
  • הכרת ציוד הדיג: למדו על הציוד השונה והשימוש הנכון בו
  • שמירה על הסביבה: ניקוי החוף אחרי כל יציאה לדיג, ושחרור דגים קטנים, מסייעים לשמור על בריאות הים ועל אקולוגיה ימית בריאה
 
סיכום

דיג הוא פעילות מהנה ומרגיעה, אך חשוב לזכור שהיא גם כרוכה באחריות גדולה לשמירה על הסביבה. כדייגים מתחילים, יש לכם הזדמנות נהדרת ללמוד ולהתרגל לפרקטיקות דיג אחראיות מההתחלה. תהליך הלמידה יכול להיות חוויה מרגשת ומעשירה, וכל שלב בו יכול להוביל אתכם להיות דייגים מיומנים ומודעים לסביבתכם.

 

מקווה שהמדריך הזה יעזור לכם להתחיל את המסע שלכם בעולם הדיג ברגל ימין, וישמש אתכם כמקור מידע והשראה לדיג אחראי ותוך כדי כך לתרום לשמירה על החופים והימים שלנו

שתפו מאמר זה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם

המבצעים לקבוצה בלבד

אין הגבלה על כמות ואורך הדג שמותר להוציא בעונת הדייג הדגים מרוכזים בלהקות ענק בקרבת חופים חוליים רדודים, ובקרבה גדולה לקו החוף. אורכו המקסימלי של הדג הוא כ-30 ס”מ, אך לרוב מידותיו הם 15-20 ס”מ ומשקלם כ-100 גרם בלבד. https://www.youtube.com/embed/9Is0n3Q6mD8?feature=share אי פוינט הרצליה https://www.youtube.com/embed/QTQypJp_WHc?feature=share מרכז הדיג חדרה 200 שקלים כולל

הסבר על רייבת דגים ואיסור דיג

https://youtu.be/Ix7NW6cVD8Aתקופת רבייה של דגים / איסור דיג תקופת הרבייה של הדגים בישראל משתנה בין מינים שונים, אבל באופן כללי, היא נפרשת בעיקר מאפריל עד יוני. במהלך תקופה זו, רבים ממיני הדגים נכנסים לתהליך רבייה, ולכן משרד החקלאות מגדיר כאזורים שבהם אסור לדוג. הסיבה לאיסור זה היא כדי לאפשר למיני הדגים

באיזה דמויים מומלץ להשתמש בים גלי

בשיטת דיג ג'רג'ור, שהיא פופולרית בישראל ובעיקר בדיג מהחוף, הבחירה בדמויים עבור גלים גבוהים דורשת שיקולים מיוחדים. הנה מספר טיפים לבחירת דמויים לתנאים אלו: משקל ויציבות: בחר בדמויים כבדים יותר שישארו יציבים במים גם בתנאי גלים גבוהים. דמויים כבדים יותר ישטפו פחות ויאפשרו לך בקרה טובה יותר על המיקום הדמוי.

מה זה Backing במילוי חוט

שוק לידר "Backing" בהקשר של גלגלת דיג מתייחס לשכבת חומר, לרוב חוט דיג, שמונחת על גבי הספול של הגלגלת לפני שמגלגלים עליו את החוט הראשי. המטרה של ה-backing היא למנוע מהחוט הראשי להחליק על גבי הספול ולספק נפח נוסף שיאפשר לגלגל יותר חוט על הגלגלת. במקרה של גלגלת דיג עם

שלחו לנו הודעה